Patrimoni Funerari - Cabré Junqueras
  • Inici
  • Qui som
    • Empresa
    • Vehicles antics
  • Cementiris
    • Maresme
      • Arenys de Mar
      • Arenys de Munt
      • Argentona Nou
      • Argentona Vell
      • Cabrera de Mar
      • Cabrils
      • Caldes d’Estrac
      • Calella Nou
      • Calella Vell
      • Canet de Mar
      • Malgrat de Mar
      • El Masnou
    • Maresme
      • Òrrius
      • Palafolls
      • Pineda de Mar
      • Sant Andreu de Llavaneres
      • Sant Cebrià de Vallalta
      • Sant Iscle de Vallalta
      • Sant Pol de Mar
      • Sant Vicenç de Montalt
      • Tordera Nou
      • Tordera Vell
      • Vilassar de Dalt
      • Vilassar de Mar
    • Vallès Occidental i Oriental
      • Aiguafreda
      • l’Ametlla del Vallès
      • Bigues i Riells
      • Cànoves
      • Canovelles
      • Cardedeu
      • Corró d’Amunt
      • Corró d’Avall
      • El Figaró-Montmany
      • Gallifa
      • Granollers
      • Llinars del Vallès
      • Marata
    • V. Oriental i la Selva
      • Montseny
      • La Roca del Vallès
      • Sant Antoni de Vilamajor
      • Sant Esteve de Palautordera
      • Santa Eulàlia de Ronçana
      • Sant Feliu de Codines
      • Sant Pere de Vilamajor
      • Santa Maria de Palautordera
      • Tagamanent
      • Vallgorguina
      • Vallromanes
      • Vilanova del Vallès
      • Fogars de la Selva
  • Tanatoris
    • Tanatori d’Arenys de Mar
    • Tanatori de Canet
    • Tanatori de Granollers
    • Tanatori del Masnou
    • Tanatori de Mataró
    • Tanatori de Tordera
  • Entrevistes
    • Josep Pedrals
    • Núria Armentano
    • Eudald Carbonell
    • Joaquim Barraquer
Select Page

El primer cotxe (1915) La fotografia obtinguda davant de la façana de l'Escorxador Municipal de Mataró, ens presenta el primer cotxe per al transport de taüts de Miquel Junqueras. El noi de darerra és el seu fill Miquel Cotxe amb forma d'aranya Servia per als serveis de tercera classe, amb dos cavalls. Amb un cortinatge més senzill i un cavall, servia per fer els de quarta classe Primera classe senzilla Cotxe de primera classe senzilla, construït a casa, pintat i estrenat per Marcos Zaragoza, que va morir poc després d'haver-lo acabat Cotxe de segona classe Construït per Miquel Junqueras, va estar destinat diversos anys al servei funerari de Malgrat de Mar. Tant les cortines com les cornises i els poms sobre del tendal eren canviables segons les ocasions Cotxe de primera classe Va ser construït per Tomàs Lladó, un any després va ser traspassat a Blai Serena, i posteriorment a Cabré Junqueras. Era de color caoba i amb vidres glaçats en lloc dels cortinatges habituals Cotxe de primera classe senzilla Carrossa fúnebre construïda, també, per Miquel Junqueras. Servia normalment pels serveis d'enterrament de la primera classe senzilla Cotxe de primera classe És el mateix cotxe que l'anterior. Posant-li un suplement al pescant, canviant les cornises i els cortinatges, tirat per quatre cavalls i amb cinc àngels sobre el tendal, es feien els serveis de primera classe especials Cotxe fúnebre de tracció mecànica El va fer construir Tomàs Lladó i encara que formava part de la seva flota de vehicles, cal deixar-ne constància per l'especial particularitat en la seva construcció i decoració Furgó de repartiment Chevrolet B-33218 Comprat per Miquel Junqueras l'any 1930 aproximadament, va ser objecte de diferents transformacions, primer en ambulància i després en cotxe fúnebre. Studebaker B-73217 Comprat l'any 1946 va ser l'ambulància més utilitzada. Era molt ampla i estava condicionada per portar àdhuc tres lliteres de costat D.K.W. B-192705 Vehicle comprat d'origen en versió ambulància el novembre de 1959. Va ser venut a Cristóbal Cogolludo el desembre de 1966 Buick M-87015 Va ser comprat i construït a Barcelona el març de 1961. Portava sobre el sostre uns àngels platejats, que es podien treure per fer dues categories de serveis. Amb ell es va enterrar Josep M. Cabré Model Siata B-5694-N / B-5695-N Dos furgons fúnebres comprats el març de 1973 i utilitzats per fer els serveis més senzills. Estaven destinats a cobrir els serveis de cotxes fúnebres número 1 i 2 del catàleg regional. Es van donar de baixa el desembre de 1993 Seat 1500 D'aquest model en van tenir diferents vehicles fúnebres, ja que la seva estructura era adient i elegant. Estaven destinats a cobrir els serveis de cotxe fúnebre números 3 i 4 del catàleg regional Seat Màlaga D'aquest model també en van tenir varis. Destinat a cobrir el servei de cotxes fúnebres número 3 i 4 del catàleg regional Dodge Dart B-1086-AJ Vehicle adquirit l'any 1973 a la casa Fugarsolas S.A. Estava destinat a cobrir el servei de cotxe fúnebre número 6 del catàleg regional, és a dir, el cotxe pels serveis de luxe